با نسل جدید نیسان آلتیما بیشتر آشنا شوید
نسل ششم سدان سایز متوسط نیسان آلتیما با پیشرانهی جدید و برای اولین بار، سیستم تمام چرخ محرک در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد تا رقیبی برای تویوتا کمری و هوندا آکورد باشد.
شرکت ژاپنی نیسان از نسل ششم مدل آلتیما با قابلیت فناوری نیمه خودران و برای اولین بار در تمام نسلهای این سدانسایز متوسط، همراه سیستم تمام چرخ محرک در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۸ رونمایی کرد. نسل جدید نیسان آلتیما در بخش طراحی بدنه، از مدل مفهومی Vmotion 2.0 که در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ به نمایش گذاشته شده بود، الهام گرفته است.
بیشترین تغییر آلتیما در نسل جدید، متوجه نمای جلوی آن و کاهش ارتفاع دماغه بوده که نمای روبروی جذاب و آیرودینامیک به سدان ژاپنی داده است. چراغهای جلو LED هماهنگ با خطوط جلو و جانبی آلتیما طراحی شدهاند. در واقع بخش زیادی از طراحی آشنای Vmotion 2.0 در نمای جلو و جانب آلتیما ۲۰۱۹ مشخص است. نمای عقب آلتیمای جدید چندان به مدل مفهومی ذکرشده شباهت ندارد؛ ولی در مقایسه با نسل پنجم، تفاوتهای اساسی پیدا کرده است. نسل ششم آلتیما در مقایسه با نسل پنجم ۲.۵۴ سانتیمتر طویلتر و ۲.۲۹ سانتیمتر عریضتر است و ۲.۷۹ سانتیمتر کاهش ارتفاع دارد. فاصلهی محورهای آلتیما نیز از فرمول افزایش ابعاد پیروی کرده است تا نسل جدید، ۱.۹ سانتیمتر فاصلهی بیشتر بین دو محور داشته باشد.
مقالهی مرتبط:
- تولید ۸ خودروی تمام برقی نیسان تا سال ۲۰۲۲
آلتیمای جدید با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور ۲۴۴ نیوتنمتر (در برابر پیشرانهی مدل فعلی با قدرت ۱۷۹ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتنمتر) در دسترس خواهد بود. پیشرانهی دوم ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با تراکم متغیر است که جایگزین نوع ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری نیسان (VQ35DE) خواهد شد. این پیشرانهی تراکم متغیر با قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتنمتر همراه است که ۸ اسب بخار از پیشرانهی V6 نسل فعلی قدرت بیشتری تولید میکند. بر اساس گفتههای تیم مهندسی نیسان، این پیشرانهی جدید علاوه بر قدرت بیشتر مصرف سوخت بسیار کمتری خواهد داشت. مسئولیت انتقال قدرت به محور جلو یا دو محور بدون توجه به نوع پیشرانه، بر عهدهی گیربکس CVT خواهد بود.
نیسان آلتیما با پیشرانهی ۲.۵ لیتری بهصورت استاندارد محور جلو است؛ اما امکان انتخاب سیستم تمام چرخ محرک نیز وجود دارد. در این سیستم بهطور پیشفرض تمام قدرت به محور جلو منتقل میشود؛ ولی در صورت نیاز، توزیع ۵۰ درصد نیرو به چرخهای عقب امکانپذیر است. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود نیز کمکحال راننده در جادههای لغزنده خواهد بود. آلتیما با پیشرانهی ۲ لیتری توربوشارژ فقط با سیستم تمام چرخ محرک عرضه میشود.
تیم مهندسی نیسان تمام سعی خود را کرده است تا آلتیمای جدید، مملو از فناوری و تجهیزات مدرن کمکی و رفاهی باشد. بهعنوان مثال، تمام پنج تیپ نسل جدید آلتیما شامل S، SR، SV، SL و پلاتینیوم بهصورت استاندارد به سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشداردهندهی فاصله با خودروی روبرو و سیستم هوشمند جلوگیری از خواب رفتن راننده مجهز هستند. تیپهای SV و SL بهصورت استاندارد به همراه آخرین نسخه از فناوری پروپایلوت (ProPilot) نیسان همراه شدهاند. این فناوری نیمهخودران قابلیتهای همچون حفظ موقعیت خودرو در بین خطوط و توقف و حرکت خودکار را در اختیار راننده قرار میدهد. علاوه بر این دو تیپ SL و SV به سیستم ترمز خودکار دنده عقب نیز مجهز هستند. این سیستم در صورت وجود مانع ثابت هنگام حرکت به سمت عقب (در سرعتهای پایین) بهصورت خودکار ترمزگیری میکند. تیپ پلاتینیوم آلتیما علاوه بر تمام سیستمهای کمکی ذکرشده، بهصورت استاندارد به سیستم دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.
کابین آلتیمای جدید پنل دیجیتال فرمان ۷ اینچی را در کنار نمایشگر لمسی ۸ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار داده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی آلتیما رابطهای کاربری معمول اپل کارپلی و اندرویداتو و اپلیکیشن مخصوص اپل واچ و اندروید ور جهت کنترل از را دور قفل مرکزی یا روشن کردن موتور را به همراه دارد.
نسل جدید نیسان آلتیما در پاییز سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد رسید و قیمت نهایی این مدل با نزدیک شدن به موعد رسمی عرضهی آن اعلام خواهد شد.
منبع : زومیت